Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2019

Ο ΣΥΡΙΖΑ για τις πολιτικές εξελίξεις του διημέρου 4 και 5 Δεκεμβρίου


Οι πυκνές εξελίξεις του διημέρου 4 και 5 Δεκεμβρίου 2019-12-06
                 ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ / FAKE ΑΡΙΣΤΕΙΑ /  ΑΝΑΠΤΥΞΗ / ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ Σ/Ν            ΣΚΑΝΔΑΛΟ NOVARTIS / ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ




1. ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
  
Η ΑΔΡΑΝΕΙΑ ΚΟΣΤΙΖΕΙ  




Η συνάντηση Μητσοτάκη – Ερντογάν

Η συνάντηση του Έλληνα Πρωθυπουργού με τον Τούρκο Πρόεδρο επιβεβαίωσε την σοβαρή ένταση που διάγουν οι ελληνοτουρκικές σχέσεις και τη σημαντική απόσταση ανάμεσα στις δυο πλευρές. Ωστόσο, η συνάντηση ορθώς έγινε, καθώς οι δίαυλοι επικοινωνίας πρέπει να παραμένουν ανοιχτοί ιδίως στις δύσκολες στιγμές.

Αναμένουμε ολοκληρωμένη ενημέρωση
 κατά τη συνάντηση στο Εθνικό Συμβούλιο Εξωτερικής Πολιτικής, ωστόσο καμία πρόοδος δεν φαίνεται να έχει επιτευχθεί.
Η δε διαπίστωση του Πρωθυπουργού στη δήλωσή του μετά τη συνάντηση ότι η βελτίωση των σχέσεων μπορεί να βασίζεται ισότιμα στην «καλή διάθεση» των δυο πλευρών, είναι
 επιεικώς ατυχής, ιδίως όταν η μια πλευρά παραβιάζει συστηματικά το Διεθνές Δίκαιο και η άλλη ζητά την εφαρμογή του.

Δυστυχώς τα μηνύματα που εξέπεμψε η Ελληνική κυβέρνηση προδίδουν αιφνιδιασμό και πρωτοφανή έλλειψη σοβαρότητας. Η ασυνεννοησία στο θέμα των Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης την προηγούμενη της συνάντησης ήταν απαράδεκτη. Όπως επίσης απαράδεκτη είναι η σημερινή δήλωση του Υπουργού Εθνικής Άμυνας ότι συμφωνήθηκε με τον Πρόεδρο Ερντογάν πως «το πρόβλημα δεν είναι φοβερό» όσον άφορα τη δημοσιοποίηση της παράνομης συμφωνίας, καθώς αυτή θα περάσει από την τουρκική βουλή άμεσα. Αν «δεν είναι φοβερό», τότε γιατί η Κυβέρνηση έκανε πριν λίγες μέρες σημαία την απέλαση του Λίβυου πρέσβη για το ίδιο ακριβώς θέμα;

Αντίθετα από τα μηνύματα της συνάντησης, θετικά είναι τα μηνύματα στήριξης της Ελλάδας από την ΕΕ, τη Γαλλία, το Αμερικανικό ΥΠΕΞ, το Ισραήλ και τη Ρωσία.

Πιο ανησυχητικό είναι το γεγονός ότι λίγες ώρες πριν την συνάντηση Μητσοτάκη - Ερντογάν, η Τουρκία ανακοίνωσε γεωτρήσεις στην δήθεν «περιοχή θαλάσσιας δικαιοδοσίας της Τουρκίας και σε άλλες περιοχές».
Η περαιτέρω επέκταση παράνομων δραστηριοτήτων στην ελληνική υφαλοκρηπίδα είναι μια εξαιρετικά ανησυχητική
, ευθεία απειλή κατά των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων.

Σχετικά με τη διαχείριση των ελληνοτουρκικών

Δυστυχώς η διαχείριση των ελληνοτουρκικών από την κυβέρνηση έχει βασιστεί μέχρι στιγμής σε μία λανθασμένη πολιτική κατευνασμού, που συνοψίστηκε με την αναφορά του κυβερνητικού εκπροσώπου, κ. Πέτσα
, περί «λεπτής γραμμής». Ότι δήθεν υπάρχει μία λεπτή γραμμή ανάμεσα στο προσφυγικό από τη μία και το Αιγαίο/Κυπριακό/Συριακό από την άλλη και, άρα, πρέπει ως χώρα να κρατήσουμε μία ισορροπία στην κριτική μας απέναντι στην τουρκική προκλητικότητα, προκειμένου να υπάρξει μείωση των προσφυγικών και μεταναστευτικών ροών.

Όπως αποδείχθηκε εκ του αποτελέσματος και η κατάσταση σε σχέση με τις προσφυγικές και μεταναστευτικές ροές επιδεινώθηκε και η Τουρκία αποθρασύνθηκε από σειρά αστοχιών της κυβέρνησης. Συγκεκριμένα
:

- Το γεγονός ότι η κυβέρνηση περιορίστηκε στο να επικρίνει λεκτικά την κλιμάκωση της τουρκικής προκλητικότητας στην ΑΟΖ της Κύπρου και το Αιγαίο, αντί να αξιοποιήσει σε ρητορικό και ουσιαστικό επίπεδο, στο πλαίσιο της ΕΕ, το πλαίσιο κυρώσεων που εξασφάλισε η προηγούμενη κυβέρνηση σε συνεργασία με την Κυπριακή Δημοκρατία.

- Το γεγονός ότι ο κ. Μητσοτάκης ήταν ο πρώτος Έλληνας Πρωθυπουργός που δεν έθεσε θέμα τουρκικής προκλητικότητας στο Αιγαίο κατά την πρώτη συνάντησή του με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

- Το γεγονός ότι εξέπεμψε θετικό κλίμα από τη συνάντηση του τον
 Σεπτέμβριο, αποφασίζοντας ακόμα και τη διενέργεια Ανώτατου Συμβουλίου Συνεργασίας.

Η νέα αναβάθμιση της τουρκικής προκλητικότητας

Είναι σαφές ότι οι νέες παράνομες τουρκικές γεωτρήσεις στην Κυπριακή ΑΟΖ, η παράνομη συμφωνία Τουρκίας – Λιβύης, η ανακοίνωση γεωτρήσεων στην περιοχή που καλύπτει η ανυπόστατη αυτή συμφωνία και η παρουσίαση για πρώτη φορά συντεταγμένων από την Τουρκία για την ΑΟΖ που διεκδικεί, εκτός από την Κρήτη, τη Ρόδο και το Καστελόριζο, σηματοδοτούν μία νέα αναβάθμιση της τουρκικής προκλητικότητας. Όπως επίσης, είναι σαφές πως ιδιαίτερη σημασία στη στήριξη της Τουρκίας σε αυτή τη φάση έχει η στάση του Προέδρου των ΗΠΑ, σε συνέχεια του διακανονισμού του με την Τουρκία στο Συριακό.

Υπό αυτές τις νέες συνθήκες, είναι επιτακτική η ανάγκη η Ελλάδα να επιστρέψει στη συντεταγμένη εθνική στρατηγική διττής προσέγγισης, δηλαδή διαλόγου και πίεσης, που είχε την προηγούμενη περίοδο, επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.

Συγκεκριμένα:

Το 2015 – 2016 η Ελλάδα πρωτοστάτησε στη δημιουργία θετικής ατζέντας στις ευρωτουρκικές σχέσεις που οδήγησε:
- στη σύναψη της κοινής δήλωσης ΕΕ – Τουρκίας, η οποία μείωσε δραστικά τις ροές και κυρίως του θανάτους στο Αιγαίο.
- σε ένα θετικό κλίμα για να φτάσουμε πιο κοντά από ποτέ στη δίκαιη και βιώσιμη λύση του Κυπριακο, με κατοχύρωση της θέσης της Ελλάδας και της Κύπρου περί κατάργησης των εγγυήσεων και αποχώρησης των κατοχικών στρατευμάτων στο πλαίσιο Γκουτέρες, το οποίο συνεχίζει να αποτελεί και σήμερα βάση για τις συνομιλίες.

Επιπλέον, το 2017-2019, με την αναβάθμιση της τουρκικής προκλητικότητας, η Ελληνική κυβέρνηση διατήρησε τους διαύλους ανοιχτούς, αποτρέποντας τα χειρότερα αλλά ταυτόχρονα και απαντώντας στον τουρκικό αναθεωρητισμό, τόσο με τις ευθείες δημόσιες δηλώσεις του Προέδρου της
 Δημοκρατίας όσο και του Πρωθυπουργού Αλ. Τσίπρα  κατά την επίσκεψη του Προέδρου Ερντογάν στην Ελλάδα. Παράλληλα η κυβέρνηση αναζωογόνησε τον διάλογο για τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης.

Την ίδια στιγμή, ωστόσο, η κυβέρνηση:
--απάντησε αποφασιστικά στις τουρκικές προκλήσεις έναντι των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο,
--αναβάθμισε τα διμερή και πολυμερή σχήματα συνεργασίας της Ελλάδας (στρατηγικός διάλογος με ΗΠΑ, σχήμα 3+1 με ΗΠΑ και Ισραήλ, ενίσχυση τριμερών σχημάτων, ενεργοποίηση της Συνόδου των Ευρωπαϊκών χωρών του Νότου)
--εξασφάλισε για πρώτη φορά, μαζί με την Κύπρο, σαφώς καταδικαστικά συμπεράσματα από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο για την τουρκική προκλητικότητα σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο το Μάρτιο του 2018 και ένα πλαίσιο ευρωπαϊκών κυρώσεων σε βάρος της Τουρκίας τον Ιούνιο του 2019.

Η γνώμη μας για το τι χρειάζεται να κάνει η κυβέρνηση στα ελληνοτουρκικά

Η κυβέρνηση οφείλει να προβεί σε συγκεκριμένες πρωτοβουλίες:

- Να εργαστεί προκειμένου να υπάρξουν ευρωπαϊκές κυρώσεις κατά προσώπων και εταιρειών που προβαίνουν σε παράνομες ενέργειες στην Κυπριακή ΑΟΖ.

- Να εργαστεί ώστε
, στη βάση των Συμπερασμάτων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου του Μαρτίου του 2018, να επεκταθούν οι ευρωπαϊκές κυρώσεις και κατά προσώπων και εταιρειών που εμπλέκονται σε παράνομες ενέργειες στην περιοχή που καλύπτει η ανυπόστατη και παράνομη συμφωνία της Τουρκίας με τη Λιβύη.

- Να ζητήσει την άμεση σύγκληση της Συνόδου των Ευρωπαϊκών χωρών του Νότου για τη στήριξη της Ελλάδας και Κύπρου.

- Να εξαντλήσει τις πιέσεις προς τις ΗΠΑ για πιο δυναμική στάση απέναντι στην Τουρκία, ενόψει της συνάντησης του Πρωθυπουργού με τον Πρόεδρο των ΗΠΑ και τις συνομιλίες για περαιτέρω αναβάθμιση της διμερούς στρατιωτικής συνεργασίας.

-Να εξαντλήσει τις πιέσεις στην Ιταλία για σαφή στάση απέναντι στις παράνομες ενέργειες της διεθνώς αναγνωρισμένης κυβέρνησης της Λιβύης, ενόψει μάλιστα και της ανανέωσης της ευρωπαϊκής επιχείρησης
Sophia τον Μάρτιο.

- Να ενισχύσει τις επαφές με όλες τις πλευρές στη Λιβύη και να εντείνει τις συνομιλίες με την Αίγυπτο για οριοθέτηση ΑΟΖ, όπως ανακοίνωσε.

- Να απαιτήσει να βρίσκεται στις διευρυμένες συνομιλίες για το Λιβυκό
, σε συνέχεια και της συμμετοχής της Ελλάδας στη Διάσκεψη του Παλέρμο τον Νοέμβριο του 2018. Η απουσία της Ελλάδας από τις Διαδικασίες του Βερολίνου (συνάντηση τον Σεπτέμβριο του 2019) δεν πρέπει να επαναληφθεί.

- Να συνεχίσει το διάλογο για Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης, αποφεύγοντας τα απαράδεκτα λάθη που έγιναν προχθές. Η απόφαση για αναστολή των συνομιλιών που διατυπώνει εδώ και μήνες ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας είναι λανθασμένη, διότι αυτός ο δίαυλος πρέπει να είναι σταθερά ενεργός, τουλάχιστον για να αποφευχθούν παρανοήσεις και ατυχήματα.

- Να στηρίξει ενεργά τη διατήρηση της όποιας δυναμικής δημιουργήθηκε μετά την τριμερή στο Βερολίνο για δίκαιη και βιώσιμη λύση του Κυπριακού, στη βάση των αποφάσεων του ΟΗΕ.

Το νέο από τη Τουρκία: Η προσπάθειά της να παρουσιάσει την Ελλάδα ως χώρα που προστατεύει την τρομοκρατία;


Η προσπάθεια της Τουρκίας να παρουσιάσει την Ελλάδα ως χώρα που δήθεν προστατεύει τρομοκράτες είναι διαχρονική, όπως πάγια είναι και η απάντηση όλων των ελληνικών κυβερνήσεων σε αυτό το θέμα. 

Ελπίζουμε αυτή να δόθηκε και κατά τη χθεσινή συνάντηση από τον Πρωθυπουργό, που εμφανίστηκε να κρατάει ίσες αποστάσεις, λέγοντας πως η ένταση θα ξεπεραστεί εάν υπάρξει καλή θέληση και από τις δύο πλευρές. Την ώρα μάλιστα που η μία μόνο πλευρά παραβιάζει συστηματικά το Διεθνές Δίκαιο και έχει το θράσος να καταγγέλλει την Ελλάδα και για δήθεν υπόθαλψη τρομοκρατών όταν το εφαρμόζει. 

Ελπίζουμε να μην υπάρξει εγχώρια προσπάθεια αποπροσανατολισμού της συζήτησης από τα κρίσιμα επίδικα που θέτει ο ΣΥΡΙΖΑ.



2. ΝΔ: FAKE ΑΡΙΣΤΕΙΑ

Η παραίτηση του κ. Διαματάρη

Ο πρωθυπουργός της υποτιθέμενης αριστείας παρακολουθούσε εδώ και μια εβδομάδα να εκτυλίσσεται ένα πραγματικό "φιάσκο", με τον υφυπουργό Εξωτερικών, κ. Διαματάρη.
Δε είχε το θάρρος να τον αποπέμψει, παρ' όλες τις αλλεπάλληλες αποκαλύψεις για το βιογραφικό του, ούτε βεβαίως για τις αποκαλύψεις σχετικά με τις κακουργηματικές διώξεις για άμεσο συνεργάτη του. Αντιθέτως, του παρείχε πλήρη καλυψη μέσω του κυβερνητικού εκπροσώπου. Δεν τον έδιωξε, όμως, ούτε καν σήμερα, μετά τις νέες αποκαλύψεις για την επιχειρηματική δραστηριότητα του υφυπουργού. Έπρεπε να παραιτηθεί ο ίδιος ο κ. Διαματάρης για να ολοκληρωθεί ο διασυρμός της κυβέρνησης των αρίστων.
Το κρίσιμο ερώτημα ωστόσο που παραμένει είναι “με τι κρατούσε” τον κ. Μητσοτάκη ο κ. Διαματάρης, ώστε ο ΠΘ να παρακολουθεί άπραγος επί ημέρες το φιάσκο και τον διασυρμό της κυβέρνησής του;
Ο τύπος και οι αποκαλύψεις ότι ο κ. Διαματάρης έχει συνεργάτη που του έχει ασκηθεί ποινική δίωξη

Μπορεί ο υφυπουργός Εξωτερικών, Αντώνης Διαματάρης, να μην διαθέτει ούτε μεταπτυχιακό ούτε και πτυχίο, όπως εντέλει ο ίδιος παραδέχθηκε με το νέο βιογραφικό σημείωμα που ανήρτησε στην ιστοσελίδα του ΥΠΕΞ, ωστόσο, όπως όλα δείχνουν, έχει διδακτορικό στην εξαπάτηση.

Δημοσίευμα της Εφημερίδας των Συντακτών αποκαλύπτει πως ο εκλεκτός υφυπουργός του Κυρ. Μητσοτάκη προσέλαβε πριν λίγες μέρες στο Υπουργείο Εξωτερικών ως σύμβουλο τον κ. Τ. Φιλιππάκο, στον οποίο έχει ασκηθεί κακουργηματική ποινική δίωξη από το 2012 για κακοδιαχείριση που ζημίωσε με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ την Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία, στην οποία ήταν διευθύνων σύμβουλος. Προκειμένου μάλιστα να αποφύγει τη Δικαιοσύνη, ο κ. Φιλιππάκος, μετά την αναγκαστική παραίτησή του από την ΕΑΒ, αποχώρησε για τις ΗΠΑ.

Είναι πλέον προφανές πως ο κ. Μητσοτάκης είναι άριστος σε έναν και μόνο τομέα: στην εξαπάτηση του ελληνικού λαού και στην ασταμάτητη παραγωγή fake αριστείας.


Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και η κάλυψή του στον Υφυπουργό Εξωτερικών

Τελικά δεν έχουν ούτε ιερό, ούτε όσιο...
Μετά τον διοικητή της ΕΥΠ χωρίς πτυχίο, μετά τους εκατοντάδες αποτυχημένους πολιτευτές και κομματάρχες που διόρισαν διοικητές στα δημόσια νοσοκομεία και μετά το μαζικό γιουρούσι της ΝΔ στο Δημόσιο, ο κ. Μητσοτάκης καλύπτει απόλυτα και τον Υφυπουργό του, κ. Διαματάρη, παρά την ομολογία του για το πλαστό βιογραφικό του. 
Έτσι επιβεβαιώνει ότι το πρόβλημα δεν είναι ο Διαματάρης αλλά ο ίδιος ο κ. Μητσοτάκης. Ως ο αρχιτέκτονας μιας κυβέρνησης πολιτικής εξαπάτησης, fake αριστείας και πελατειακής δοσοληψίας.


3. ΑΝΑΠΤΥΞΗ

Οι υψηλοί  ρυθμοί ανάπτυξης που ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ για πρώτο εξάμηνο του 2019

Η ΕΛΣΤΑΤ σήμερα αναθεώρησε την ανάπτυξη του πρώτου τριμήνου του έτους από 1,1% στο 1,4% και του δεύτερου τριμήνου από το 1,9% στο 2,8%. Συμπάσχουμε με τον κύριο Σταϊκούρα που τώρα πρέπει να ξαναγράψει από την αρχή την ομιλία του και να σβήσει όλα όσα  θα έλεγε για την αναιμική ανάπτυξη που του παρέδωσε ο ΣΥΡΙΖΑ. Μέχρι τώρα, η ΝΔ ισχυριζόταν ότι, από τη στιγμή που ο κ. Μητσοτάκης έγινε πρωθυπουργός, όλα πάνε καλύτερα. Ως δια μαγείας, ακόμη και το δήθεν δημοσιονομικό κενό που βρήκαν εξαφανίστηκε χωρίς κανένα δικό τους μέτρο. Βέβαια κανείς δεν αμφιβάλει για τις ικανότητες του κ. Μητσοτάκη. Παρακολουθήσαμε άλλωστε και ένα εκπληκτικό ρεπορτάζ σε χθεσινοβραδινό δελτίο ειδήσεων που τις ανέλυε με βάση την φυσιογνωμία του!!!

4. ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ Σ/Ν




Στην Ολομέλεια το φορολογικό νομοσχέδιο: 

«Τα χαμηλά και μεσαία στρώματα δεν έχουν τίποτα να ελπίζουν από την πολιτική της ΝΔ»


6 + 1 τα κρατούμενα για το

φορολογικό Σ/Ν της Κυβέρνησης
  


1. Από 0 έως 17 ευρώ τον μήνα η φορολογική ελάφρυνση της ΝΔ για την πλειοψηφία μισθωτών/συνταξιούχων

Με το φορολογικό σ/ν γίνεται φανερό ότι τα χαμηλά και μεσαία στρώματα δεν έχουν τίποτα να ελπίζουν από την πολιτική της Ν.Δ. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο Υπουργός Οικονομικών δεν δίστασε να δηλώσει ότι μεσαία τάξη είναι όποιος έχει εισόδημα πάνω από 440 ευρώ το μήνα, διαψεύδοντας τις ελπίδες που καλλιέργησε  ο κ. Μητσοτάκης για ελαφρύνσεις.

Η προεκλογική απάτη της ΝΔ για τα χαμηλά και μεσαία στρώματα γίνεται ξεκάθαρη με το φορολογικό ν/σ. Πράγματι, οι πολυδιαφημισμένες μειώσεις φόρων για το μεγαλύτερο κομμάτι των μισθωτών και συνταξιούχων τελικά περιορίζονται σε λιγότερο από 17 ευρώ το μήνα.

Ακόμα και αυτές όμως ακυρώνονται, αφού την ίδια ώρα έρχονται πρόσθετες επιβαρύνσεις:

·       Αυξήσεις στην τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος
·       Επιπλέον κρυφός φόρος 22% καραδοκεί όσους δεν μπορούν να συγκεντρώσουν το 30% του εισοδήματός τους σε ηλεκτρονικές συναλλαγές - ποσοστό  εξαιρετικά υψηλό.
·       Και φυσικά οι επερχόμενες αυξήσεις άνω του 20% στις ασφαλιστικές εισφορές για 8 στους 10 ελεύθερους επαγγελματίες.

Την ίδια ώρα οι ελαφρύνσεις που είχε δρομολογήσει για το 2020 ο ΣΥΡΙΖΑ, μεταξύ άλλων ελαφρύνσεων, ακυρώνονται:

·         η μείωση της προκαταβολής φόρου στο 50% και
·         η κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης για εισοδήματα ως 20.000 .

To συμπέρασμα; Επιπλέον επιβαρύνσεις για τα χαμηλότερα εισοδήματα ώστε να μπορεί να χαρίσει ο κ. Μητσοτάκης ελαφρύνσεις σε μεγάλες εταιρείες και υψηλά εισοδήματα.

2. Οι μεγάλοι κερδισμένοι: Το 2,5% των επιχειρήσεων & το 1% των φορολογουμένων! 

Οι μεγάλοι κερδισμένοι του φορολογικού Σ/Ν είναι:
α.  οι μεγάλες κερδοφόρες επιχειρήσεις και
β. τα ατομικά εισοδήματα πάνω από 100.000 ευρώ ετησίως, που τα δηλώνουν λιγότερο από το 1% των φορολογούμενων.

Αυτές οι δύο κατηγορίες κερδίζουν από τις ακόλουθες διατάξεις που περιλαμβάνονται στο σ/ν:
·         Μείωση φόρου επιχειρήσεων και μερισμάτων.
·         Μείωση του ανώτατου συντελεστή φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων
·         Μείωση φορολογίας εταιρειών που επενδύουν σε ακίνητη περιουσία,
·         Μείωση φορολογίας εταιρειών επενδύσεων χαρτοφυλακίου,
·         Μείωση φορολογίας αμοιβαίων κεφαλαίων ακινήτων,
·         Μείωση φορολογίας προσώπων με πάρα πολύ υψηλό εισόδημα που γίνονται φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας,
·         Μείωση στις απαιτούμενες ηλεκτρονικές συναλλαγές για τους πολύ πλούσιους (την ώρα που τις αυξάνουν για όλους τους υπόλοιπους),
·         Μείωση φορολογίας σε κατόχους εταιρικών ομολόγων
·         Απαλλαγές από τον ειδικό φόρο ακινήτων σε πληθώρα επενδυτικών εταιριών

! Από τα 550 εκατομμύρια ευρώ που κοστολογεί η κυβέρνηση  τη μείωση του φόρου επιχειρήσεων τα 450 εκατομμύρια θα δοθούν σε περίπου 6.000 επιχειρήσεις. Αυτό σημαίνει ότι πάνω από το 80% της ελάφρυνσης θα δοθεί στο 2,5% των επιχειρήσεων!


3. Μισθωτοί -συνταξιούχοι- ελεύθεροι επαγγελματίες:  Πως εξανεμίζονται ακόμη και οι ελάχιστες ελαφρύνσεις!

Οι ελπίδες των μεσαίων στρωμάτων για ελαφρύνσεις διαψεύδονται οικτρά.
Οι μειώσεις από 0 έως 17 ευρώ το μήνα για τους συνταξιούχους και τους μισθωτούς, όπως και οι κάπως μεγαλύτερες μειώσεις για τους ελεύθερους επαγγελματίες, έχουν ήδη εξανεμιστεί από:

·         τις αυξήσεις στη ΔΕΗ,
·         τον τριπλασιασμό των αναγκαίων ηλεκτρονικών συναλλαγών,
·         την αύξηση του ΕΝΦΙΑ το 2020 κατά 140 εκατομμύρια ευρώ και από
·         την επικείμενη αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών για πάνω από το 80% των μη μισθωτών.

Παράδειγμα: Χαρακτηριστικό των ελάχιστων ελαφρύνσεων για μισθωτούς, συνταξιούχους και αγρότες είναι το γεγονός ότι με το φορολογικό ν/σ οι μειώσεις που προκύπτουν για ετήσιο φορολογητέο εισόδημα 18.000 ευρώ είναι:
·         57 ευρώ/έτος για όποιον δεν έχει παιδιά,
·         40 ευρώ/έτος για ένα παιδί και
·         80 ευρώ/έτος για 2 παιδιά. 


4. Ποιο αφορολόγητο; 1000 ευρώ/παιδί  à 364 ευρώ/παιδί
Η ΝΔ ανερυθρίαστα μιλάει για «1000 ευρώ αφορολόγητο για κάθε παιδί» ενώ από τις διατάξεις του ν/σ προκύπτει «364 ευρώ αφορολόγητο για το πρώτο παιδί» το οποίο μάλιστα θα μειώνεται για όσους έχουν το «εξωφρενικό» εισόδημα των 12.000 και άνω. 

5. Ηλεκτρονικές συναλλαγές από 10% στο 30%:  Πλήττονται μεσαία & χαμηλά εισοδήματα

Θα πλήξει τα χαμηλά εισοδήματα διότι πέρα από την πληρωμή φόρων, από τις δαπάνες εξαιρείται η δαπάνη του ενοικίου, πράγμα που δυσχεραίνει και σε ορισμένες περιπτώσεις καθιστά αδύνατη την επίτευξη του στόχου του 30% ηλεκτρονικών συναλλαγών.

Θα πλήξει και τα μεσαία εισοδήματα, ιδιαίτερα των πιο εύπορων νοικοκυριών (πχ νοικοκυριά με δύο εργαζόμενους με σχετικά καλές αποδοχές), αφενός εξαιτίας της εξαίρεσης του ενοικίου και των δαπανών για αποπληρωμή στεγαστικού δανείου και, αφετέρου, λόγω του ότι τέτοια νοικοκυριά διαθέτουν μικρότερο ποσοστό του εισοδήματός για κατανάλωση.

Ιδιαίτερη δυσκολία θα παρατηρηθεί σε νοικοκυριά που χρειάζεται να πληρώνουν και δεύτερο ενοίκιο, επειδή πχ το παιδί ή τα παιδιά τους σπουδάζουν σε άλλη πόλη.

Επίσης, μεγάλη δυσκολία θα αντιμετωπίσουν και τα νοικοκυριά που συντηρούν ή συνεισφέρουν σε άλλα νοικοκυριά που αντιμετωπίζουν οξύτατες οικονομικές δυσκολίες (π.χ. νοικοκυριά μακροχρόνια άνεργων συγγενών, μονογονεϊκές οικογένειες χαμηλόμισθων κ.α.).

Η δυσκολία εντείνεται από το γεγονός ότι δεν συνυπολογίζονται στις δαπάνες τα έξοδα για πληρωμή φόρων. Όσα νοικοκυριά δεν συγκεντρώσουν ηλεκτρονικές συναλλαγές ίσες με το 30 % του συνολικού τους εισοδήματος, θα κληθούν να πληρώσουν επιπλέον φόρο 22% που θα ροκανίσει τις όποιες φοροελαφρύνσεις προβλέπει το Σ/Ν.


6. Η περιβόητη αναπτυξιακή & επενδυτική στόχευση των φοροαπαλλαγών στις επιχειρήσεις: Μυστικά & Ψέματα 

Η κυβέρνηση μηρυκάζει νεοφιλελεύθερα δόγματα τα οποία, έπειτα από 4 δεκαετίες εφαρμογής τους διεθνώς, όχι απλώς απέτυχαν αλλά είχαν τα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που υπόσχονταν. Δηλαδή, εμπόδισαν την ανάπτυξη αντί να την ενισχύσουν και έκαναν τους φτωχούς φτωχότερους και τους πλούσιους πλουσιότερους.

Οι φοροαπαλλαγές στους ισχυρούς το μόνο που καταφέρνουν είναι να αυξήσουν τον πλούτο τους ενισχύοντας τις κοινωνικές ανισότητες, για τις οποίες ακόμη και συστημικοί οργανισμοί όπως ο ΟΟΣΑ, η Παγκόσμια Τράπεζα και το ΔΝΤ επισημαίνουν ότι συνιστούν τροχοπέδη στην οικονομική ανάπτυξη. Αυτά δεν τα λέει μόνο ο ΣΥΡΙΖΑ. Τα λένε όλες οι προοδευτικές δυνάμεις διεθνώς, όπως οι Εργατικοί στη Μεγάλη Βρετανία, τα λένε και Νομπελίστες Οικονομίας, όπως ο Στίγκλιτς.

Αν η κυβέρνηση δεν ήταν δέσμια των αποδεδειγμένα αποτυχημένων νεοφιλελεύθερων δογμάτων και της ταξικής μεροληψίας της υπέρ των ισχυρών, η κυβέρνηση της ΝΔ θα μπορούσε να χρησιμοποιήσει τον δημοσιονομικό χώρο που αντιστοιχεί στις μειώσεις του φόρου των επιχειρηματικών κερδών και των μερισμάτων με διαφορετικό τρόπο:

·         Να λάβει στοχευμένα μέτρα που ενισχύουν τις επενδύσεις (όπως πχ αυτό είχε εξαγγείλει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ για αύξηση του συντελεστή αποσβέσεων στο 150%)
·         Να λάβει μέτρα - όπως π.χ. την κατάργηση της εισφοράς αλληλεγγύης μέχρι 20.000 ευρώ και τη δραστική μείωση της για μεγαλύτερα εισοδήματα (που επίσης είχε εξαγγείλει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ) – τα οποία και την κοινωνική συνοχή ενισχύουν και αναπτυξιακά είναι καθώς, από τη μια ενισχύουν τη ζήτηση και από την άλλη διευκολύνουν τις επιχειρήσεις να προσλάβουν ικανά μεσαία στελέχη. 

+1 Με λίγα λόγια

Το Φορολογικό ΣΝ:

·         αποτελεί φυσική συνέχεια του «Αναπτυξιακού Νομοσχεδίου» που επί της ουσίας ήταν ένα σύνολο αντεργατικών ρυθμίσεων περιβεβλημένων από περισσότερο ή λιγότερο φωτογραφικές διατάξεις.

·         αποτυπώνει την νεοφιλελεύθερη εμμονή της κυβέρνησης ΝΔ: να δίνει πολλά στους λίγους και λίγα στους πολλούς. Εν προκειμένω, φοροελαφρύνσεις για λίγους και συνέχιση της λιτότητας για τους πολλούς.

·         απευθύνει το μεγαλύτερο μέρος των ελαφρύνσεων στις μεγάλες κερδοφόρες επιχειρήσεις & -με σωρεία διατάξεων- φοροαπαλλαγές σε πρόσωπα με πολύ μεγάλα εισοδήματα. Το κατά πόσον οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα απολαύσουν τελικώς μεγαλύτερο όφελος παραμένει αδιευκρίνιστο εφόσον η κυβέρνηση δεν ξεκαθαρίζει τις προθέσεις της για τις ασφαλιστικές τους εισφορές.

·         είναι άρρηκτα δεμένο με ένα μοντέλο ανάπτυξης που έρχεται από παλιά και στηρίζεται στην γνωστή αποτυχημένη συνταγή, με έμφαση:
α) στην οικοδομή β) στη δυνατότητα όσων έχουν να συσσωρεύουν αντί να επενδύουν γ) στην δημιουργία στρατού φτηνών και αναλώσιμων εργαζομένων.




5. ΣΚΑΝΔΑΛΟ NOVARTIS


Σχετικά με τις πληροφορίες που έχουν διαρρεύσει στον τύπο αναφορικά με τις καταθέσεις Μανιαδάκη στην Προανακριτική Επιτροπή

Αν ισχύουν οι εν λόγω διαρροές, ο Μανιαδάκης καταρρίπτει τα περί σκευωρίας και «καρφώνει» τον κ. Πλέυρη

Παρά την καθοδήγηση και την προστασία που πρόσφεραν επί ένα τριήμερο τα μέλη της πλειοψηφίας της προανακριτικής επιτροπής στη Βουλή στον κ. Μανιαδάκη, ο ίδιος αναγκάστηκε τελικά την τελευταία μέρα και μετά από επίμονες ερωτήσεις να παραδεχτεί, σύμφωνα με τις διαρροές που είδαν το φως της δημοσιότητας, ότι «οι εισαγγελείς ό,τι έκαναν στη διάρκεια των καταθέσεών του, το έκαναν στην προσπάθειά τους να αποκαλυφθεί η αλήθεια για το σκάνδαλο Νovartis». «Στο πλαίσιο της δουλειάς τους ενήργησαν οι άνθρωποι», όπως χαρακτηριστικά φέρεται να δήλωσε ο κ. Μανιαδάκης. Και όχι μόνο αυτό, αλλά αποκάλυψε ότι συνεργάστηκε στενά με Άδωνι Γεωργιάδη και Μάκη Βορίδη όταν ήταν υπουργοί Υγείας και, για τον λόγο αυτό, είχε συχνές συναντήσεις με τον τότε σύμβουλο και νυν εισηγητή της πλειοψηφίας στην προανακριτική κ. Αθανάσιο Πλεύρη. Σύμφωνα με τον μάρτυρα, οι συναντήσεις αυτές γίνονταν για να παρθούν αποφάσεις σχετικές με τις απαιτήσεις της τρόικας. 

Επιπλέον, μεγάλη εντύπωση προκάλεσε στα μέλη της επιτροπής το γεγονός ότι, όταν ρωτήθηκε αν αποκλείει το ενδεχόμενο να επαναφέρει σε ισχύ τις καταθέσεις που έδωσε ως προστατευόμενος μάρτυρας με το όνομα «Αναστασίου», ή αν αποκλείει το ενδεχόμενο να υπαχθεί σε καθεστώς προστατευόμενου κατηγορούμενου, εκείνος απάντησε «με αιφνιδιάζετε, δεν το έχω σκεφτεί, δεν το αποκλείω, επειδή είμαι κατηγορούμενος δε θέλω να απαντήσω». Μήπως με αυτή την απάντηση στέλνει μήνυμα με αποδέκτες την πλειοψηφία της Βουλής και την κυβέρνηση;


6. ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΟ

Η επιστολή του κ. Χρυσοχοΐδη προς την Ευρωπαία Επίτροπο

Η σημερινή αποκάλυψη της επιστολής του κ. Χρυσοχοΐδη μαρτυρεί το αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει η κυβέρνηση Μητσοτάκη στο προσφυγικό ζήτημα και το μπάχαλο που έχει δημιουργήσει με την ανευθυνότητα της. Ελάχιστες μέρες μετά τις πανηγυρικές εξαγγελίες του κυβερνητικού εκπροσώπου περί κλεισίματος της Μόριας και δημιουργίας κλειστών προαναχωρησιακών κέντρων, έρχεται  στο φως της δημοσιότητας επιστολή του Μ. Χρυσοχοΐδη προς την αρμόδια Ευρωπαίο Επίτροπο, η οποία διαψεύδει πλήρως τις κυβερνητικές εξαγγελίες. Ο κ. Χρυσοχοΐδης προχωρά ένα βήμα παραπάνω: Ομολογεί ότι τα κλειστά κέντρα θα λειτουργούν παράλληλα με τις υπάρχουσες ανοιχτές δομές.

Το φιάσκο της κυβέρνησης Μητσοτάκη στο προσφυγικό είναι οφθαλμοφανές. Την ίδια στιγμή, όμως, ήταν και αναμενόμενο. Το ψάρεμα στα θολά νερά της ακροδεξιάς και του λαϊκισμού δεν μπορεί να συμβαδίζει με το δήθεν κεντρώο και προοδευτικό προφίλ που μάταια προσπαθεί να φιλοτεχνήσει ο πρωθυπουργός. Ο κ. Μητσοτάκης επιχείρησε το αδιανόητο: να πατά σε δύο βάρκες. Η πτώση και η καταβύθιση, όπως αναμενόταν, ήρθε πολύ γρήγορα.

Η κριτική του κ. Χρυσοχοΐδη ότι ο Αλ. Τσίπρας σπέρνει σύγχυση όταν επικρίνει την κυβέρνηση με αφορμή τις διπλές δομές στα νησιά;

Ο κ. Χρυσοχοΐδης μάταια προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα. Και μάλλον θα πρέπει να απαντήσει στους πολίτες και στους δημάρχους των νησιών μας, που τόσο καιρό η κυβέρνηση περιπαίζει, και όχι στον πρόεδρο του ΣΥΡΙΖΑ.

Για όσους ξέρουν ανάγνωση, τα όσα διατύπωσε στην επιστολή του στην αρμόδια Επίτροπο είναι σαφή. Αν κοροϊδεύει την Επίτροπο και όχι τους Έλληνες μένει να φανεί. Αλλά το ποιος δήθεν σπέρνει σύγχυση και το ποιος βρίσκεται πραγματικά σε απόλυτη σύγχυση και αδυναμία να διαχειριστεί την προσφυγική κρίση, όπως άλλωστε και ο ίδιος παραδέχθηκε ενώπιον του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, το έχουν καταλάβει ήδη όλοι οι Έλληνες πολίτες.

Τελικά  «πατάει σε δύο βάρκες» για το προσφυγικό η κυβέρνηση;

Η κυβέρνηση, για να διαχειριστεί το προσφυγικό, επιχειρεί το αδύνατον: να εφαρμόσει παράλληλα δύο στρατηγικές που συγκρούονται μεταξύ τους.
Από τη μία πλευρά, υπάρχει η στρατηγική που υιοθετεί την ευρωπαϊκή διάσταση του προβλήματος, που σέβεται τον άνθρωπο και το ευρωπαϊκό και διεθνές δίκαιο. Μια στρατηγική που ακολουθούσε η δική μας η κυβέρνηση και την οποία αποδεικνύονται ανίκανοι να την υλοποιήσουν, με ορατά τα αποτελέσματα στα νησιά και την ενδοχώρα.

Από τη άλλη μεριά υπάρχει μια στρατηγική, με την ρητορική της οποίας κέρδισαν τις εκλογές. Η ακροδεξιά ρητορική ότι «τους πρόσφυγες τους έφερνε ο ΣΥΡΙΖΑ στη χώρα» και ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ «δεν ήλεγχε τη χώρα» και ότι με του που θα εκλεγούν «θα τους ρίξουν στη θάλασσα, θα τους επιστρέψουν στην Τουρκία». Διότι είναι "λαθροεισβολείς" και διότι έρχονται εδώ για να αλώσουν τη ήθη και τα έθιμα της χώρας μας. Αυτά τα είπε και ο κ. Σαμαράς στο συνέδριο της Ν.Δ. προχθές.

Και, βεβαίως, παλαντζάροντας σε αυτές, πατώντας στις δύο βάρκες, εγκλωβισμένοι σε αυτές τις αντιφάσεις και στα αδιέξοδα, δεν μπορούν να είναι καθόλου αποτελεσματικοί.





Δεν υπάρχουν σχόλια: