Τετάρτη, 5 Νοεμβρίου 2008

Παράπλευρες απώλειες των έργων του ΠΑΘΕ Φθιώτιδας

ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΚΟΡΟΒΕΣΗΣ

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τους κ.κ. Υπουργούς: 1. ΥΠΕΧΩΔΕ 2. ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ

Η κατασκευή του κλειστού αυτοκινητόδρομου ΠΑΘΕ που διασχίζει το Νομό Φθιώτιδας και το πέταλο του Μαλιακού, όπως και τα έργα του Ε65 και της νέας χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής, έγινε κατά καιρούς θέμα έντονων συζητήσεων, κυρίως για τα θύματα των τροχαίων του Μαλιακού και ελάχιστα για τις αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και τα οικοσυστήματα της περιοχής.

Στα πλαίσια της διαρκούς απαξίωσης του σιδηροδρόμου πανελλαδικά, του πλέον οικολογικού μέσου μεταφοράς, δεν έγιναν οι απαραίτητες ενέργειες για αλληλοσυπλήρωση σιδηροδρόμου και οδικού δικτύου, όπως για παράδειγμα να ακολουθήσει η νέα χάραξη του τραίνου τη γραμμή του ΠΑΘΕ, ώστε να γίνει το τραίνο ο βασικός κορμός μεταφοράς για μεγάλες αποστάσεις. Έτσι οι αυτοκινητόδρομοι έχουν την αποκλειστικότητα των μεταφορών, εξασφαλίζοντας την πολυπόθητη χρηματοδότηση μέσω των διοδίων.

· Το Δέλτα και η κοιλάδα του Σπερχειού, αν και εντάσσεται στις προστατευόμενες περιοχές NATURA 2000, έχει υποστεί σοβαρή επιβάρυνση και υπάρχουν μεθοδεύσεις αναθεώρησης των ορίων και των οχλουσών δραστηριοτήτων, κυρίως σε ό,τι αφορά την άγρια πανίδα και πτηνοπανίδα.

· Σε όλους σχεδόν τους χείμαρρους και τα ρέματα άλλαξε η μορφολογία και ανατράπηκε η φυσική κατάσταση της κοίτης με τις παράνομες αμμοληψίες και τις εναποθέσεις αδρανών υλικών, προερχομένων από τις κατασκευές των έργων.

· Υγροβιότοποι, όπως στη θέση Βουρλιά της Αταλάντης, εξαφανίστηκαν και μπαζώθηκαν.

· Παράλληλα, αλλά και σε άμεση σχέση με την κατασκευή του ΠΑΘΕ, του Ε65 και της σιδηροδρομικής γραμμής, οι περίφημοι δανειοθάλαμοι και τα λατομεία εγκαταλείπονται χωρίς αποκατάσταση, τραγικές φιγούρες στο φυσικό τοπίο θέτοντας σε κίνδυνο ακόμα και τις περιουσίες των κατοίκων από πιθανές πλημμύρες, όπως για παράδειγμα στον Άγιο Δημήτριο Καινουρίου.

Ερωτώνται οι κ.κ. υπουργοί

1. Τι μέτρα προτίθεστε να πάρετε για την αποκατάσταση του τοπίου, των πρανών και των άλλων ζημιών από τους δανειοθαλάμους, τα λατομεία και τις αμμοληψίες στις κοίτες των ρεμάτων; Πρόκειται να εφαρμοστούν οι προβλεπόμενες μελέτες αποκατάστασης, δεδομένου ότι η επίβλεψη και ο έλεγχος αυτών των έργων από όλους θεωρείται ελλιπής;

2. Θα τοποθετηθούν ηχοπετάσματα, όπου ο αυτοκινητόδρομος διέρχεται από κατοικημένες περιοχές;

3. Θα γίνουν τα απαραίτητα έργα απορροής των ομβρίων υδάτων από το οδόστρωμα (στράγγισμα και φιλτράρισμα-μικροί βιολογικοί) ώστε τα νερά να αποδίδονται στο περιβάλλον απαλλαγμένα από τους ρύπους;

4. Θα σταματήσει η κατακρεούργηση του φυσικού πλούτου της περιοχής της Φθιώτιδας με τον πλήρη και αυστηρό έλεγχο εφαρμογής των Περιβαλλοντικών Όρων και σε ό,τι αφορά τα έργα του Ε65 και των έργων του ΟΣΕ;

5. Πότε προβλέπεται να τελειώσει η σήραγγα του Καλλιδρόμου και η αποπεράτωση των έργων της νέας χάραξης της σιδηροδρομικής γραμμής, ώστε το τραίνο να αναλάβει στη χώρα μας το ρόλο του στα πλαίσια των Μέσων Μεταφοράς μεγάλων αποστάσεων, για την προστασία του περιβάλλοντος αλλά και την εξυπηρέτηση των πολιτών με οικολογικούς όρους;

Δεν υπάρχουν σχόλια: